Nu finns en färdig integration mellan Microsoft Dynamics CRM och Sweet Automation – de automatiserings- och selekteringsmöjligheter som sedan tidigare finns i Sweet Portal finns nu även tillgängliga i Dynamics CRM.

Skapa automatiserade kampanjflöden i MS Dynamics CRM

Kommunikationen mellan Microsoft Dynamics CRM och Sweet Automation är nu sömlös. Nu går det att skapa ännu mer effektiva kampanjer med vårt automatiserings- och selekteringsverktyg Sweet Automation som fylls med CRM-data från Dynamics CRM. Möjligheterna att enkelt bygga flöden, göra mer exakta urval och skapa automatiserade konkreta handlingar i Sweet Automation gör att du sparar både tid och reducerar handläggningsfel.

Våra användare som tidigare saknat kopplingen – nu finns den tillgänglig för er.

Koppla samman flera datakällor – MS CRM, ERP m.fl.

Sweet Automations möjlighet att koppla ihop flera datakällor är unikt. Sweet Automation fungerar som spindeln i nätet, som samlar ihop data från hur många olika källor som helst, kategoriserar informationen och skickar tillbaka det till den plats där datan ska användas. För att automatisera en process finns ofta grunddatat för de regler som ska tillämpas i olika datakällor. Naturligtvis interna källor men också externa. Alternativet är att samla all data på ett ställe vilket ofta är både kostsamt och oflexiblelt. Med Sweet Automation och Dynamics CRM behöver du inte komplettera CRM med data för att nå exakt de kunder du vill nå utan basera sökningen på flera källor istället.

Exempel på hur du kan bygga en automatiserad kampanj med flera datakällor:

  1. Målgrupp och kampanjmedel definieras, exempelvis alla svenska kunder i Sverige som inte har gjort ett köp de tre senaste månaderna, men vi vill bortse från de i Skåne eftersom de ska få en annan mer riktad kampanj. Kampanjmedlet är epost.
  2. Vi för in information om kontaktperson och segment från MS Dynamics CRM till Sweet Automation.
  3. Samtidigt tar vi in transaktionsdata från vårt affärssystem för att se om en transaktion har gjorts.
  4. Bygg ett händelseflöde med funktioner som är helt eller delvis automatiserade. Exempel på funktioner är påminnelsemail som skickas iväg om mottagaren inte öppnat på tre dagar eller notiser som skickas till marknadsavdelningen om mail studsar. Det finns en färdig integration med epostverktyget BizWizard, vars enkla drag-and-drop-funktion gör det lätt att skapa snygga mail.
  5. I flödet i Sweet Automation sätts actions som vi ska agera på. Här kan vi exempelvis bestämma att en ringlista med kontaktuppgifter till alla varma leads ska skickas till CRM.
Marketing Automation with MS Dynamics CRM

Läs fler blogginlägg

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Manuella processer, kontroll av data och en låg grad av digitalisering är exempel på utmaningar hos många företag. Genom att automatisera gör man det inte bara enklare att bli kund, utan sänker dessutom ofta sina administrativa kostnader.

läs mer
Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

  Nyligen hade vi ett välbesökt webinar med rubriken: Så har Nordnet gjort digitalisering till en del av sitt DNA. Vi gästades av Carl Lönndahl, Head of Change & System Management på Nordnet som berättade om hur de jobbar med automatisering och hur det hjälpt...

läs mer