Kundens berättelse

Mockfjärds Fönstermästaren utvecklar sin mobila verksamhet med Sweet Mobil

Mockfjärds Fönstermästaren upplevde att deras nuvarande system inte fullt ut främjade deras mobila företag och bestämde sig därför för att implementera Sweet CRM. Nu kan de snabbt komma åt information ute på fältet och kan även enkelt identifiera nya affärsmöjligheter för att öka försäljningen. 

Kund: Mockfjärds Fönstermästaren
Lösningar: Sweet Portal & Sweet Mobile

Mockfjärds är i grunden ett familjeföretag från Mockfjärd i hjärtat av Dalarna där husbyggande och hantverkstradition varit en del av samhället sedan århundraden. Deras fönster är utvecklade och designade för att passa nordiska hus samt klara av tuffa klimat- och miljökrav.

Utmaning

Mockfjärds Fönstermästaren erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Företaget prioriterar service, ansvar och trygghet, vilket naturligtvis ställer höga krav även på den interna kommunikationen. Tyvärr har vi inte alltid haft det optimala teknikstödet, menar Tommy Larsson, VD för Mockfjärds Fönstermästare.

Efter att under ett antal år använt Sweet, internt kallat Insight, som verksamhetssystem kände Mockfjärds att systemstödet inte fullt ut stödde den mobila verksamhet som företaget faktiskt bedriver genom sina externa säljare och montörer.

Lösning

Säljare och montörer ges tillgång till funktion och information i Insight genom ett mobilt gränssnitt. Säljare får tillgång till sina leads, kunder, dokument och aktiviteter direkt i mobilen när han/hon är ute och säljer. Montörer får på samma sätt tillgång till sina montage, arbetsorders, dokument och kundserviceärenden. Montörer har även en tips-funktion för att kunna tipsa säljare om nya leads i de bostadsområden de arbetar i, t.ex. en granne som också vill ha nya fönster, något som leder till nya affärsmöjligheter och ökad försäljning.

”Outsight är det bästa Apple gjort” – är en kommentar från en montör på Mockfjärds Fönstermästares senaste kick-off. Även om vi inte i det fallet fick credit är det självklart ett väldigt gott betyg!

Sammanfattning

  • Mockfjärds nuvarande system främjade inte fullt ut deras mobila affärsprocess.
  • Lösningen: Implementering av Sweet Mobile för att komma åt information och funktioner från systemet genom ett mobilt interface.
  • Enklare tillgång för installatörer och montörer ute på fältet.
  • Tipsfunktion leder till nya affärsmöjligheter och ökad försäljning.

Fler kunder

Här hittar du fler kunder som använder Sweets lösningar.

Ahlsell
Ökar effektiviteten hos säljkåren med Sweet CRM för att få mer tid ute hos kund

Mockfjärds Entreprenad
Med kundportalen kommunicerar Mockfjärds bättre med sina kunder

 

Betongindusti
Med en mobil plattform skapar de ökad kontroll och bättre kundrelationer