Med mindre än två månader kvar är det hög tid att förbereda inför GDPR. I vår senaste release har vi implementerat flera nya funktioner som kommer att underlätta ditt arbete när den nya GDPR-lagen träder i kraft. Vi har också en helt ny pipeline för affärer och flera andra övergripande uppdateringar som du med all säkerhet kommer att uppskatta.

GDPR-uppdateringar

Ny kommunikationsflik

Vi har uppdaterat kommunikationsfliken på kundkortet där du kan se kontaktinformation och editera både personlig information och adresser direkt. I denna flik kan du även se följande GDPR och marknadsförings val:

GDRP status (ex. ”Samtycke ja”, ”Ej frågat om samtycke” etc.)

Kommentarer kopplat till förändringar

Källa till personuppgifter

Marknadsförings samtycke

Status för marknadsförings opt-in

Kanal för opt-in GDPR-förändringslogg (dessa förändringar visas även i historiken på kundkortet)

gdpr-kommunikationsflik
consent-no-release

Om GDPR-samtycke = nej, visas en varningsmärkning bredvid namnet på kundkortet

GDPR-urvalslista

För administratörer finns nu en ny GDPR-funktion som gör det möjligt att se vilka kontakter och privatpersoner som inte har gett sitt samtycke, i en separat urvalslista. Från denna lista kan administratören även:

Editera informationen direkt i listan

Ändra GDPR-status på en eller flera personer på samma gång

Anonymisera valda personer

Radera valda personer från Sweet

GDPR-export till PDF

Eftersom den nya lagen kräver att det ska vara möjligt för en person att få tillgång till sin personliga information har vi har adderat en ny PDF-export. Klicka på knappen och exporten är klar!

PDF-export-release

Ny affärspipeline i portalen

En mycket efterfrågad funktion är den nya affärspipelinen. Pipelinen ger dig möjlighet att:

Visa affärsmöjligheter per status

Visa antal affärer och totala summan för varje status

Filtrera pipelinen

affärspipeline

Affärspipelinen innehåller drag-and-drop funktion som gör det möjligt att enkelt flytta affärer mellan olika statusar. Vi har också designat om affärskorten och adderat ytterligare funktioner. En ny funktion är till exempel att det visas en röd markering om förväntat avslutningsdatum är passerat och en röd prick om det inkommit ny information på affären. Kortet innehåller även följande information:

Namn på affären

Kopplad kund

Affärsvärde

Förväntat avslutsdatum

Datum när affären registrerades

Datum när affären uppdaterats

Äntligen – administration för märkningar i portalen

Era önskningar har besvarats – du kan nu administrera märkningar i portalen. Med den nya administrationen kan du:

Editera märkningar

Skapa nya märkningar

Skapa grupper för märkningar

Välja var märkningar ska publiceras

Övriga uppdateringar i Portalen

Förbättringar i ärendehanteringen

När du skriver noteringar har vi förenklat hur du väljer om ärendet är internt eller externt. Vi har också underlättat genom att du kan:

Editera märkningar

Skapa nya märkningar

Skapa grupper för märkningar

Välja var märkningar ska publiceras

förbättrad ärendehantering

Förbättringar i marknadsmodulen

Du kan nu lägga till eller ta bort märkningar på företag, kontakter och privatpersoner direkt från målgruppslistan för att förenkla urvalen för nya målgrupper.

Förbättringar i selekteringen

Du kan nu lägga till nya privatpersoner från selekteringslistan. Det är också möjligt att editera följande direkt från selekteringslistan:

Företagsgrupper

Kontakter

Privatpersoner

Aktiviteter

Ärenden

Affärer

Projekt

Smartare sökfunktion

Välj hur du vill söka i portalen. Du kan välja om du till söka på ”börjar med” eller ”innehåller”. En smartare sökfunktion helt enkelt.

Förenklad editering

Vi har förenklat editeringsvyn i desktopversionen genom att dela in editeringsblocket till 2 eller 3 kolumner.

smart sökfunktion

Sweet! Ännu fler sköna uppdateringar

Projekt – förbättrad administration av projekt

Extern portal – förbättrad ärendehantering för era inloggade kunder

Radera grupper – förbättrad administration av användargrupper

Bättre ärendekort i pipelinen

Läs fler blogginlägg

Ny release 4.7.4

Ny release 4.7.4

Denna release är fylld med ny funktion, prestandaförbättringar, nya integrationer samt förbättrad användarvänlighet. Vi har satsat mycket på Sweet Forms, den nya området för Field Service, vyer för Power-BI samt nya  integrationer i Sweet Automation med mera! Sweet...

läs mer
Sweet For Finance: En lösning för bank- och finansvärlden!

Sweet For Finance: En lösning för bank- och finansvärlden!

Sweet har levererat lösningar till finans- och försäkringssektorn under en lång tid, den sektorn om någon står inför stora förändringar. Ständigt nya och förändrade regelverk tar enorma resurser i anspråk. Nya aktörer utmanar med innovativa affärsmodeller och nya...

läs mer
Vi laddar upp inför The Sales Conference!

Vi laddar upp inför The Sales Conference!

Nu är planeringen i full gång inför The Sales Conference 2019, där vi på Sweet kommer delta som stolt huvudsponsor och prisutdelare. Vi har träffat Henrik-Larsson Broman på Prosales som berättar mer om vad som kommer hända under dagen och kvällen. Varför har ni det...

läs mer
Lär känna våra duktiga UX-designers: Simon och Magica

Lär känna våra duktiga UX-designers: Simon och Magica

Vad skiljer en grafisk designer från en UX-designer? Och vad gör egentligen en UX-designer om dagarna? För att få klarhet i fårgorna fick våra duktiga UX designers, Simon Nilsson och Magica Dimitrova, här på Sweet uppdraget att besvara frågorna.  Vad gör en...

läs mer
Release 4.7.3

Release 4.7.3

I denna release har vi fokuserat på att förbättra email- och aktivitetshanteringen i Sweet samt ökat funktionaliteten i listor och urval. Som alltid har en stor del av den nya funkonaliteten baserats direkt på vad våra kunder efterfrågat. Stort tack ännu en gång för...

läs mer
Teambuilding: Så skapar vi ett starkare team

Teambuilding: Så skapar vi ett starkare team

På Sweet  tror vi att teambuilding är en viktig nyckel för framgång. Därför försöker vi regelbundet anordna roliga aktiviterter som hjälper oss att skapa en starkare gruppkänsla. Igår samlades hela Sweet-teamet ute i Obesvatorielunden för en så kallad ”Tribe party” -...

läs mer
Sofia Järrestedt blev utsedd till årets Miss Sweet

Sofia Järrestedt blev utsedd till årets Miss Sweet

Varje år ger vi en av våra medarebetare en utmärkelse, som vi kallar för Mr/Miss Sweet. Syftet med utmärkelsen är att uppmärksamma personer som utför hedervärdiga handlingar och bedrifter inom företaget. Under vår sommarkonferens blev vår medarbetare Sofia Järrestedt...

läs mer
Dina maskiner och fordon talar med dig! Lyssnar du?

Dina maskiner och fordon talar med dig! Lyssnar du?

 Visste du att du kan samla in data från dina maskiner och fordon för att se hur de mår och vad du kan åtgärda innan de går sönder? Som ett av få bolag som faktiskt lyckats skapa försäljningstryck genom att använda data från maskiner och fordon, så har vi på Sweet en...

läs mer
Vad händer egentligen med alla digitala ansökningar?

Vad händer egentligen med alla digitala ansökningar?

 När du fyller i dina uppgifter på nätet, i en blankett eller i olika formulär, tänker du kanske att allt sker per automatik. Men sanningen är att det många gånger krävs en hel del handpåläggning för att kunna administera en digitala ansökan. Så hur kan din...

läs mer