Click here for English version

I vår senaste release av Sweet Portal (version 4.6.7) har vi utvecklat många nya funktioner som kommer att underlätta er arbetsdag. Läs vidare nedan. Har du någonting som du vill att vi ska förbättra till kommande release? Berätta för oss genom att maila in till info@sweetsystems.se. Trevlig läsning!

Förenklade funktioner i Sweet Portal

Editera direkt i en lista

Precis som i Excel kan du nu enkelt ändra informationen om företag, kontakter, ärenden etc direkt i listan. Du sparar smidigt med Ctrl+S och kan använda tabb-knappen för att navigera dig till nästa kolumn.

Ändra i listor

I en lista över företag, aktiviteter etc. kan du anpassa dina filter och kolumner och spara dom inför kommande sökningar. Bestäm vilka filter och kolumner du vill ska visas och i vilken ordning. Du kan även justera bredden på kolumnerna efter behov.

Spara egna listor

Vi har tagit fram en ”Spara som” funktion som gör att du kan kopiera en lista och anpassa den för dina egna behov. Den visas under menyn Mina urval.

nyheter-sweet-release-4-6-7

Förbättrade översikter på företag

Bläddra genom olika vyer på företagskortet genom att klicka i desktop eller genom att swipa i mobilen. Projektet kan själv anpassa vilka vyer som ska synas och hur många som ska finnas med.

nyheter-sweet-release-4-6-7

Designförbättringar

nyheter-sweet-release-4-6-7

Ny design i aktivitetslistor

Aktivitetslistorna har fått ny, tydlig och fräsch design. Aktiviteten blir röd om den är förfallen och det blir tydligare att en aktivitet bockats av.

Statuslänkar på startsidan och företagskortet

Statuslänkarna ger en snabb bild av status över öppna aktiviteter, affärer och ej utförda aktiviteter. Du kan navigera direkt till de specifika listorna genom att klicka på varje länk. Smidigt.

Sweet för Outlook Office App

  • Ny Office app för att spara in e-post från Outlook 2013 och 2016 till Sweet.
  • Förbättrade Outlook funktioner i tidigare versioner av Outlook för att spara e-post till Sweet.
nyheter-sweet-release-4-6-7

Fler uppdateringar

  • Snabbare e-post – nu kan du skapa e-post direkt från e-postlistan på ett smidigt sätt.
  • Prestandaoptimeringar i hela portalen med fokus på selektering och sök
  • Kontaktmetod – du kan nu ange kontaktmetod på varje kontaktperson
  • Kartfunktion på företag i listor – nu finns en snabbknapp för att öppna företagets adress i Google maps
  • Märkningar – nu kan du lägga till märkningar på grupper
  • Typ av företag– i sökresultatet kan du nu se vilken typ ett företag är
  • Tooltip– Nu finns tooltips på samtliga symbolknappar samt rubriker för att göra funktionen ännu tydligare.
  • Noteringar tillagd på företag – Nu finns möjligheten att skriva och spara notering på företag
  • Förbättrad design på snabbsöksfält – designen är förbättrad så att man lättare kan lägga och ta bort från snabbsöksfälten-menyn
  • Fler åtgärder på urval – åtgärder för att skapa samt byta ansvarig på företag, affär, ärende, aktivitet och projekt. Åtgärder för att ändra status på affär, ärende och projekt samt att ta bort/lägga till respons från målgrupper i marknadsmodulen.
  • Admin – förbättrad vy för användare med åtgärder för att snabbt lägga flera användare i en grupp, tilldela en roll eller funktion.