Välgörenhetsorganisationer använder sig ofta av face-to-face- och door-to-door-bearbetning för att värva fler givare. De bearbetar gator och torg och knackar dörr i bostadsområden. De drivs av vetskapen av att ingen förändring sker utan pengar, därför är värvarbearbetningen enormt viktig. Nu finns det effektiva metoder som förenklar dessa processer.

Årets insamlare på Röda Korset berättar att face-to-face-bearbetning, till skillnad från andra insamlingsmetoder, har blivit mer accepterad och är en del i allas vardag. Man möter en människa på gatan eller någon knackar på en dörr, och till skillnad från telemarketing är det en mer effektiv strategi, eftersom man vid telemarketing kan välja att inte svara i telefonen. Men hon betonar att varken hon och hennes kollegor vill störa någons vardag, de vill bara informera om sin verksamhet och om hur man kan bidra.

 

Hur kan man effektivisera givarbearbetningen för välgörenhetsorganisationer, och även andra vinstdrivande företag som använder som av samma strategi? Sweet har tagit fram en lösning som förenklar processen och förbättrar upplevelsen för både insamlare och givare. Med hjälp av en enkel mobil teknisk lösning kan registreringsprocessen bli snabbare, enklare och mer pålitlig än hantering av papper och pennor.

Hur fungerar det? Säljaren eller värvaren träffar en person på gatan som vill bli givare. Med några enkla knapptryckningar på plattan signeras avtalet digitalt på plats och den nya givaren registreras i CRM. Dokument, statistik och tidrapporter lagras i organisationens databas och ett mail skickas till givaren med en kopia på det nyligen påskrivna avtalet. Enkelt och smidigt, eller hur?

Bodil Ekström Hilberth, VD på Sweet Systems berättar att hon ”tror att den här nya lösningen kan hjälpa många företag. Det skapar ett stort värde internt och externt samtidigt som användarupplevelsen förbättras. Företag och organisationer kan bli av med sin manuella handläggning, hantering av scheman och tider, minska ledtider för kompletteringar och resultatuppföljningar samt minska personberoendet och risken för fel.”.

 

Läs mer om Sweets F2F- & D2D-lösning här!

Läs fler blogginlägg

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Manuella processer, kontroll av data och en låg grad av digitalisering är exempel på utmaningar hos många företag. Genom att automatisera gör man det inte bara enklare att bli kund, utan sänker dessutom ofta sina administrativa kostnader.

läs mer
Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

  Nyligen hade vi ett välbesökt webinar med rubriken: Så har Nordnet gjort digitalisering till en del av sitt DNA. Vi gästades av Carl Lönndahl, Head of Change & System Management på Nordnet som berättade om hur de jobbar med automatisering och hur det hjälpt...

läs mer