På onsdagen arrangerade Sweet Systems ett seminarium tillsammans med Netoptions AB där temat var automatisering av inbound- och outboundkanaler.  Det blev ett fullsatt event med många intressanta reflektioner och en inspirerande start på dagen. För er som missade seminariet och vill ta del av innehållet presenterar vi några av seminariets key takeaways.

Knep för att boosta din inbound marketing

Kajsa Jungefeldt från Netoptions presenterade knep för hur organisationer kan boosta sin inbound marketing och hur betydelsefullt det är att lägga vikt vid att analysera vilket content som fungerar i vilka kanaler. Tips som presenterades var bland annat att tydliggöra ett syfte, utgå ifrån vem kommunikationen ska rikta sig mot och att anpassa innehållet beroende på vart mottagaren befinner sig i kundresan.

Automatisera interaktionerna under din kundlivscykel

Charlotte Magne från Sweet Systems berättade om fördelarna med automatiserade flöden under kundlivscykeln och hur man med hjälp av olika metoder och plattformar kan underlätta just marketing automation. Deltagarna fick i realtid vara delaktiga i en demo av Sweets plattform Sweet Automation där exempel på hur man kan bygga upp flöden för inbound marketing visades.

Missade du seminariet och vill ta del av innehållet?

Kanske hade du inte möjlighet att medverka men vill lära dig mer om marketing automation och om hur du kan gå tillväga för att implementera det i din verksamhet? Ladda ner vårt white paper om automatisering av inbound- och outboundkanaler för att ta del av bland annat 4 punkter till Marketing automation.

Läs fler blogginlägg

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Manuella processer, kontroll av data och en låg grad av digitalisering är exempel på utmaningar hos många företag. Genom att automatisera gör man det inte bara enklare att bli kund, utan sänker dessutom ofta sina administrativa kostnader.

läs mer
Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

  Nyligen hade vi ett välbesökt webinar med rubriken: Så har Nordnet gjort digitalisering till en del av sitt DNA. Vi gästades av Carl Lönndahl, Head of Change & System Management på Nordnet som berättade om hur de jobbar med automatisering och hur det hjälpt...

läs mer