Rexel ingår i en stor internationell elgrossistkoncern som utvecklar konceptlösningar inom förnyelsebar energi, t.ex. solcellspaneler, samt inom belysning och fastighetsautomation.

Det är otroligt hög konkurrens mellan spelarna på marknaden. Därför har Rexel behov av att bli bättre på att hålla kvar sina partners – elinstallatörerna – och slutkunderna. De vill också stärka sitt varumärke och inta en ledande position på marknaden.

Lösningen är en digital samarbetsportal där utvalda installatörer kan driva projekt tillsammans med Rexel. Arbetet, uppföljningen och kvaliteten blir bättre och slutkunderna blir nöjdare.

Rexels samarbetsportal

Det nya konceptet är värdefullt då vi har breddat kontaktytorna med partners och slutkunder. Därmed minskar risken att kunder lämnar oss och vi säkerställer att vi levererar rätt kvalitet.

Affärsutveckling/marknadskommunikation på Rexel, Anita Jansson

Läs fler blogginlägg

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Manuella processer, kontroll av data och en låg grad av digitalisering är exempel på utmaningar hos många företag. Genom att automatisera gör man det inte bara enklare att bli kund, utan sänker dessutom ofta sina administrativa kostnader.

läs mer
Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

  Nyligen hade vi ett välbesökt webinar med rubriken: Så har Nordnet gjort digitalisering till en del av sitt DNA. Vi gästades av Carl Lönndahl, Head of Change & System Management på Nordnet som berättade om hur de jobbar med automatisering och hur det hjälpt...

läs mer