Med endast tre månader kvar tills GDPR träder i kraft är det hög tid att se över rutiner och bocka av alla måsten som krävs för att GDPR-säkra era system. För att hjälpa dig på traven så presenterar vi redan nu vad du kan vänta av vår kommande release längre fram i vår där fokus ligger på just GDPR.

Releasen kommer bland annat att innehålla:

Stöd för att hantera samtycke kopplat till privatpersoner och kontaktpersoner
Logg för när samtycke inhämtades och av vem och i vilken kanal
Stöd för rätten att bli glömd genom funktioner för att ta bort och anonymisera data
Stöd för rätten att få ett utdrag på uppgifter
Adminfunktioner för att enkelt kunna selektera fram de personer som inte gett samtycke eller där samtycke saknas och massuppdatera dem

Utöver nyheterna ovan innehåller releasen fler användbara och efterfrågade funktioner som kommer att underlätta i ditt dagliga arbete. Mer information och dokumentation kommer i samband med releasen

Detta innebär GDPD (För dig som har bott under en sten det senaste året:)

GDPR (General Data Protection Regulation) är EU:s nya dataskyddsförordning som träder i kraft den 25 maj 2018. Den nya lagen påverkar alla branscher, företag och organisationer som hanterar personuppgifter och på så vis bland annat ert CRM system. Den nya lagen ställer högre krav på rutiner och processer för er som företag och innefattar bland annat rätten om tillgång till personuppgifter och rätten att bli glömd. Vad innebär då personuppgifter kanske du undrar? Jo, enligt GDPR-direktivet avser det all information som är kopplad till en person. Exempelvis namn, e-mail, bankuppgifter, platsinformation, IP-adresser, foton etc. Det låter avancerat, vi vet. Men frukta inte, som du kan läsa ovan så kommer vi att hjälpa dig att se till så att du är redo inför GDPR i maj.

Läs fler blogginlägg

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Gör det enklare att bli kund genom att automatisera

Manuella processer, kontroll av data och en låg grad av digitalisering är exempel på utmaningar hos många företag. Genom att automatisera gör man det inte bara enklare att bli kund, utan sänker dessutom ofta sina administrativa kostnader.

läs mer
Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

Lärdomar från vårt webinar med Nordnet

  Nyligen hade vi ett välbesökt webinar med rubriken: Så har Nordnet gjort digitalisering till en del av sitt DNA. Vi gästades av Carl Lönndahl, Head of Change & System Management på Nordnet som berättade om hur de jobbar med automatisering och hur det hjälpt...

läs mer