Med endast tre månader kvar tills GDPR träder i kraft är det hög tid att se över rutiner och bocka av alla måsten som krävs för att GDPR-säkra era system. För att hjälpa dig på traven så presenterar vi redan nu vad du kan vänta av vår kommande release längre fram i vår där fokus ligger på just GDPR.

Releasen kommer bland annat att innehålla:

Stöd för att hantera samtycke kopplat till privatpersoner och kontaktpersoner
Logg för när samtycke inhämtades och av vem och i vilken kanal
Stöd för rätten att bli glömd genom funktioner för att ta bort och anonymisera data
Stöd för rätten att få ett utdrag på uppgifter
Adminfunktioner för att enkelt kunna selektera fram de personer som inte gett samtycke eller där samtycke saknas och massuppdatera dem

Utöver nyheterna ovan innehåller releasen fler användbara och efterfrågade funktioner som kommer att underlätta i ditt dagliga arbete. Mer information och dokumentation kommer i samband med releasen

Detta innebär GDPD (För dig som har bott under en sten det senaste året:)

GDPR (General Data Protection Regulation) är EU:s nya dataskyddsförordning som träder i kraft den 25 maj 2018. Den nya lagen påverkar alla branscher, företag och organisationer som hanterar personuppgifter och på så vis bland annat ert CRM system. Den nya lagen ställer högre krav på rutiner och processer för er som företag och innefattar bland annat rätten om tillgång till personuppgifter och rätten att bli glömd. Vad innebär då personuppgifter kanske du undrar? Jo, enligt GDPR-direktivet avser det all information som är kopplad till en person. Exempelvis namn, e-mail, bankuppgifter, platsinformation, IP-adresser, foton etc. Det låter avancerat, vi vet. Men frukta inte, som du kan läsa ovan så kommer vi att hjälpa dig att se till så att du är redo inför GDPR i maj.

Läs fler blogginlägg

Automatisera kundresan: Rita upp processer och kartlägg touchpoints

Automatisera kundresan: Rita upp processer och kartlägg touchpoints

Det krävs mer av företag idag för att nå ut och för att leverera enligt kundernas förväntan. Det är därför av största betydelse att ni vet när ni ska kontakta era kunder och med vilken typ av kommunikation. Genom att kartlägga och automatisera hela eller delar av er kundlivscykel kan ni säkerställa just detta, att ni kontaktar era kunder vid rätt tid och med rätt typ av kommunikation.

läs mer
Tuwa berättar om sin praktik hos oss!

Tuwa berättar om sin praktik hos oss!

Vi är glada att introducera en ny praktikant på Sweet - Tuwa Sjöberg. Hon studerar systemvetenskap på Stockholms Universitet. Hon ska vara här i tio veckor och jobba mycket med projektledning och allt vad det innebär. Hur kommer det sig att du valde att utbilda dig...

läs mer
Vi välkomnar Jenny till Sweet!

Vi välkomnar Jenny till Sweet!

Sweet fortsätter att expanderar och ett av teamets senaste tillskott är projektledaren Jenny Carlsson Ståbi. Varför Sweet Systems? Företaget matchade det jag läst på universitetet så som digitalisering, automatisering och framtidslösningar. Jag tycker också att det...

läs mer
2020 – Vad kan vi förvänta oss?

2020 – Vad kan vi förvänta oss?

Jag tänker såhär:  För två år sedan var digitalisering och automatisering på ”hype-kurvans” topp. Någon tycker säkert att det var något annat år. Oavsett vilket så hände det något under 2019. Fler och fler började inse att det var dags för handling istället för prat....

läs mer
God Jul önskar teamet på Sweet

God Jul önskar teamet på Sweet

  God jul & Gott nytt år   Så här i slutet på året vill vi säkert alla passa på att titta tillbaka lite och reflektera över hur det har gått. Reflektion är nyckeln till att göra det nya året bättre än det förra, så låt oss tänka tillbaka: Vad hände förra...

läs mer
Automatisera er marknadskommunikation

Automatisera er marknadskommunikation

I vårt tidigare inlägg pratade vi om vad smart marknadskommunikation är och fördelarna med det. Detta inlägg foksuerar istället på hur vi automatiserar marknadskommunikationen och fördelarna det för med sig. Säkerställ att den första kontakten – och de framtida...

läs mer
Bli mer produktiv med smart marknadskommunikation

Bli mer produktiv med smart marknadskommunikation

 Med rätt förutsättnigar kan ni skapa en smart och effektiv marknadskommunikation som generar fler leads, skapar mervärde för era kunder och effektiviserar kommunikationen. Dessutom får ni en högre konverteringsgrad och bättre kontroll och överblick över era...

läs mer
Ett lyckat event på The Sales Conference 2019!

Ett lyckat event på The Sales Conference 2019!

I tisdags var vi, Sweet Systems, på The Sales Conference som huvudsponsorer. Vi stod tillsammans med Releye i montern där vi fick träffa massvis med människor, allt ifrån VD:ar till produktchefer. Utöver det var det en händelserik dag och kväll med många inspirerande...

läs mer