Digitala formulär & blanketter
Skapa och publicera snygga och smarta formulär och blanketter på nolltid.
Minska pappersarbetet med digitala formulär
Med digitala formulär förverkligas möjligheten att ändra en kostsam och tidskrävande hantering av pappersformulär. Med digitala formulär är det smidigt och lätt att skapa innehåll och design, publicera, samla in svar och följa upp. Självklart kan vilken enhet som helst användas för att fylla i formulären!

Detta och mer kan du göra med digitala formulär

Skapa formulär
Skapa och administrera formulär på ett kick – inga förkunskaper krävs. Välj mellan olika svarsalternativ och bestäm vilka delar som ska visas i formuläret beroende på vilket svar som fylls i. Digitala formulär underlättar ert arbete och ni kan självklart skapa egna designmallar eller sidor.
Signera digitalt
Signera avtal med fingret eller touchpenna direkt i mobilen, plattan eller med musen via datorn. För den lite mer säkra signeringslösningen – koppla på en integration för e-signering och signera via Mobilt BankID. Möjligheterna med signering och digitala formulär är många.


Publicera formulär
Det finns mängder med olika användningsområden för digitala formulär – du anger förutsättningarna och skapar resultaten. Ska formuläret användas för digital ansökan via er hemsida eller ska era säljare kanske använda formuläret för att samla information? Med Sweet finns alla möjligheter att publicera formulären där de ska användas.
Skapa automatiska åtgärder
Automatisera insamlingen av data och minimera den manuella handpåläggningen. Skapa upp nya affärer, beställningar, ärenden, taggar eller kontakter direkt i Sweet eller andra system genom att automatisera vad som ska ske när ett formulär fylls i. Vi hämtar och tolkar informationen medan du kan ägna tid åt annat.


Samla in formulärssvaren
Formulären och formulärssvaren sparas direkt i Sweet. Ni kan även välja att samla informationen på annan plats som till exempel i ert CRM-system eller att skicka dem via e-post. Genom att sätta olika rättigheter bestämmer ni vem som får se vilken information.
Integrera med andra funktioner
Välj att använda Sweet Form Designer som en separat produkt eller som en helhetslösning tillsammans med övriga funktioner i Sweets plattform. Använder ni inte redan Sweet som till exempel CRM-system eller ärendehanteringssystem idag är det ändå fullt möjligt att koppla formulären till era övriga system.


Följ upp
Välj hur resultaten från undersökningen eller formulärsinsamlingen ska presenteras och följas upp. Mät hur många ansökningar ni har fått via hemsidan, hur många beställningar som har gjorts av en viss vara eller för att inte tala om hur snabbt ni utfört serviceärenden som kommit in via hemsidan. Uppföljningen i Sweet är precis som allt annat – digital, och ni välja själva vad som ska visas.