Customer Success-medarbetare

Som vår nästa Customer Success-medarbetare kommer du att vara i tät kontakt med våra kunder och ha en nyckelroll i vårt relativt nya team. Internt samarbetar du med flertalet funktioner för att säkerställa kundnöjdhet och fungerar som en länk mellan kund och Sweet med fokus på värdeskapande aktiviteter. Du kommer lära dig vår produktsvit på djupet så att du kan rådge kunderna och även koordinera vårt arbete med dem. Frågeställningarna i din samverkan med kunderna kommer att variera från användarfrågor till verksamhets- och processnära frågor.  

Sweet Systems implementerar nyskapande lösningar inom kundhantering, digitalisering och automatisering med hjälp av vår egen
mjukvaruplattform – Sweet! Tillsammans gör vi livet enklare för våra kunder så att de kan fokusera på att skapa värde. Kreativitet och innovation värdesätter vi högt.
 

Vårt Customer Success-team är lite grann i sin linda och du kommer ha stor del i hur vi ska utveckla det på bästa sätt. 

Ansvarsområden

  • Kontakta och ibland träffa kunder och säkerställa att de är nöjda med lösningen och kommunikationen med oss som leverantör.  
  • Tillsammans med säljare och projektledare koordinera arbete med kunder och implementation.  
  • Kundansvar – Hantera vissa kunder på egen hand, dock förväntar vi oss inte att du är säljare. 
  • Kunna mjukvarusvitens förtjänster och funktioner och kunna sätta sig in i kundlösningar för att kunna rådge användande. 
  • Följa upp supportärenden och vara uppmärksam på om vissa typer av ärenden uppkommer mer frekvent. Vara i kontakt med produktutvecklingen för att komma tillrätta med dessa ärendetyper. 
  • Arbeta nära produktägarna och ta in feedback från kund in till produktutvecklingen. 

Vem vi tror att du är

  • Du får gärna ha erfarenhet av Customer Success- eller kundvårdsroller sedan tidigare 
  • Du är självgående, proaktiv och drivande  
  • Meriterande om du har erfarenhet av sälj och presale  
  • Kanske har du erfarenhet av projektledning 
  • Du är IT-intresserad och gillar att lära sig en IT-mjukvara på detaljnivå 
  • Du förstår verksamheter och speciellt processerna runt kundservice och sälj 
  • Duktig på att kommunicera samt att hantera kunder och människor 
  • Kanske kommer du från ett annat SaaS-/mjukvaruföretag inom B2B 
  • Du har ett intresse av digitalisering och automatisering. 

Tidslinje hos Sweet

Första veckorna går åt till introduktionsprogrammet där du, förutom att träffa olika personer på din nya arbetsplats, blir presenterad med vår vision, får träffa våra grundare, går igenom våra metoder, får presenterat för dig vad vi löser hos våra kunder, etc. Målet är att du ska få en bild av vilka vi är och hur vi arbetar. Under första och andra månaden jobbar du tätt med de andra i Customer Success-teamet och kommer in i gruppen och arbetssättet. Du jobbar parallellt med en kollega så att du lättare kommer in i arbetet.  Du lär dig våra produkter och vi kommer att se till att du får insikt i våra projektmetoder och kundlösningar.  Efter tre till fyra månader har du fokus på Customer Success-arbetet och du lär dig massor. Du tar mer och mer ansvar. Efter ungefär ett halvår är du varm i kläderna och tar en självklar plats som en nyckelperson i vårt Customer Success-team. 

Vilka Sweet är

Sweet Systems utvecklar smarta och snygga lösningar som digitaliserar arbetet för sälj-, service och marknadsavdelningar. Allt från CRM-system och digitala formulär till ärendehantering och automation. Sweet letar alltid efter fler stjärnor till vårt team. 

Skicka ditt CV och gärna ett personligt brev till oss. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Daniel Äng på daniel.ang@sweetsystems.se eller 0733-80 20 15. Vi ser fram emot att höra från dig.

 

Skicka ansökan

Filer
Vi sparar dina uppgifter för att kunna svara på förfrågningar/supportärenden och för att kunna kontakta dig med information som ligger i ditt intresse. När du kontaktar oss ger du ditt samtycke till att Sweet Systems och Releye-koncernen lagrar dina personuppgifter. Vi sparar dina uppgifter till den dagen du inte längre vill ha någon kontakt med oss och du kan när som helst kontakta oss om du vill bli borttagen. Har du några frågor eller funderingar kring hur vi tillämpar GDPR och hur vi behandlar dina personuppgifter? Läs mer i vår Policy (länk i sidfot) eller kontakta oss på info@sweetsystems.se. För allmänna frågor kring GDPR och dina rättigheter som privatperson hänvisar vi dig till Datainspektionen.