Automatisering

Med Sweet Automation kan arbeta proaktivt och effektivt med att automatisera verksamhetens affärsprocesser. Allt från inbound marketing och trigga försäljningsuppdrag till att effektivisera ärendehantering och reklamationer. Här finns inga begränsningar.

Automatisera affärsprocesser och upplev fördelarna

Minska time-to-market, spara tid, säkerställ att det blir rätt och minska manuell handpåläggning.  Fördelarna med automatisering är många! Med Sweet Automation kan du automatisera alla delar av verksamheten. Regler, urval och flöden säkerställer en sömlös upplevelse för era kunder och medarbetare.

Detta och mycket mer kan du göra i Sweet

Skapa urval

Med Sweet Automation är det enkelt att göra avancerade urval och analyser. Välj varifrån du vill hämta din data, exempelvis från affärssystem, logistiksystem, CRM-system, hemsidan eller e-handelssystem. Du kan även kombinera data från flera system. En fördel är att din data inte behöver lagras i Sweet för att användas.

När du skapar ett urval drar du in de villkor som du ha med. För en marknadsavdelning kan det vara produkt och  segmentstyrt medan det för en business controller är risk- eller försäljningsstyrt. Du kan summera och analysera ditt urvalsträd och välja hur du vill se resultatet i kolumner. 

 

Skapa flöden

I flödet bestämmer du hur dina mottagare ska bearbetas från start till slut. Du kan kombinera olika flöden, schemalägga hur ofta flödet ska köras och uppdatera andra system från flödet. Du kan göra allt ifrån att skicka sms och mail till att kombinera flera flöden eller skicka en datafil från ett system till ett annat.  Vanliga flöden i en organisation är till exempel flöden för nykundsbearbetning, flöde för att välkomna kunder eller medlemmar eller flöden för att bestämma kundsegment. Flöden för att skapa återkommande arbetsuppdrag och ärenden kopplat till en fastighet, installation eller anläggning är vanliga i servicesektorn. 

Lägg till åtgärder

Välj vad som ska hända i flödet genom att lägga till åtgärder i det flöde du byggt. Till exempel för att pusha information till er app eller göra en kreditupplysning på kund. Några andra enklare standardåtgärder är bland annat möjligheten att exportera/importera filer och excel dokument, skicka e-post och sms och tagga dina mottagare. Du kan skapa egna åtgärder som är anpassade för er verksamhet.

Skapa regler

Regler som du sätter i ditt flöde styr när, till vilka och hur mottagarna ska bearbetas. Du kanske vill segmentera på demografisk data, aktivera triggers baserat på hur en mottagare har agerat tidigare i flödet eller helt enkelt schemalägga när ett mail ska gå iväg. Reglerna baseras enkelt på urval och tid. Du kan även sätta regler som gör slumpmässiga urval för tester. 

Analysera, korrigera och optimera

Bygg dina egna dynamiska dashboards för att få en överblick över och analysera dina flöden och urval. På så sätt kan du lätt optimera för att uppnå bästa möjliga utfall.

Upplev fördelarna

Minska time-to-market
i
Uppnå långsiktiga konkurrensfördelar

Agera proaktivt

Digitalisera regler och affärsprocesser

Sugen på att köra igång?