I vårt tidigare inlägg pratade vi om vad smart marknadskommunikation är och fördelarna med det. Detta inlägg foksuerar istället på hur vi automatiserar marknadskommunikationen och fördelarna det för med sig.

Säkerställ att den första kontakten – och de framtida kontaktpunkterna – med kunden blir bra genom att automatisera hela eller delar av marknadsprocesserna. Se till att fånga upp kundsynpunkter, snabbt och enkelt hitta rätt mottagare baserat på ett komplext urval och mer proaktivt kontakta kunder baserat på tidiagre köphistorik.

Förutom att automatisera själva kommunikationsflödet har vi stöd för koppling till CRM-system, ekonomisystem, sociala kanaler och andra marknadssytem. Vi kan antingen koppla på vårt automatiseringsverktyg med era befintliga system, eller så kan ni använda er av Sweets egna CRM och lösningar för marknadsuppföljning.

Fördelar med Marketing Automation:

  • Automatisera er leadgeneringsprocess
  • Automatisera kommuniaktionen i er kundlivscykel
  • Öka din ROI
  • Identfiera kundernas behov, krav och önskemål
  • Automatisera anpassade kunderbjudanen
  • Minska time-to-market
  • Kommunicera med era kunder vid rätt tillfälle, i rätt kanal – ”på deras villkor”
  • Kommunicera mera utan att behöva anställa fler